زیست شناسی
زیست شناسی
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  زیست شتاسی و آدرس zist.shfadaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

۱۱ عکس جالب از موجودات دریایی رنگارنگ

colorful-sea-creatures-2011-pichgooshti-01

عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید ،جزء بسیار ناچیزی از عجایب و شگفتی‌های طبیعت است‌، مخلوقات پیچیده‌ای که فقط یک نکته را تداعی می‌کنند‌: قدرت و عظمت خداوند .

۱- شقایق سفید و ستاره دریایی:

موجودات دریایی اقیانوس اغلب دارای طیف کاملی از رنگ‌های زیبا در قالب طرح‌های پیچیده با درجاتی از شفافیت هستند . این عکس ، یک شقایق دریایی سفید و ستاره‌ی دریایی را در آب‌های بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد .بیش از هزاران گونه شقایق دریایی در این آب‌ها زندگی می‌کنند .

 ۲ – Blue Tang :

این ماهی‌ها که در نزدیکی کف اقیانوس مکزیک زندگی می‌کنند گونه‌ای از surgeonfish ها هستند که در آب‌های کارائیب به وفور یافت می‌شوند و اغلب در اطراف صخره‌های مرجانی تجمع می‌کنند. هنگامی که این ماهی بالغ می‌شود، رنگ آن از زرد روشن به آبی پر رنگ مایل به خاکستری یا بنفش تغییر می‌کند .

 ۳-  شقایق و دلقک ماهی :

خانه دلقک ماهی‌ها‌، رشته‌های خطرناک شقایق دریایی است ؛ اما نه تنها به دلقک ماهی آسیبی نمی‌رساند بلکه از او و تخم‌هایش هم محافظت می‌کند. دلقک ماهی ها تقریبا تمام عمر خود را در کنار شقایق دریایی خود سپری می‌کنند و به ندرت از چند یاردی آن‌ها فاصله می‌گیرند .

 ۴- میگو آخوندک ( Mantis Shrimp ) :

این عکس نوعی میگو را در آب‌های استرایت لمب اندونزی نشان می‌دهد که می‌تواند طعمه خود را با قدرتی باورنکردنی – نیرویی که یک تکه شیشه را خرد می‌کند – له کند . به چشم‌هایش توجه کنید، چشم‌های تیزبین این جانور، یکی از پیچیده‌ترین ساختارهای طبیعت است .

۵ – ماهی رگال :

همان طور که می بینید روی بدن و باله‌های این ماهی نوارهای رنگی جالبی وجود دارد . این ماهی‌ها اغلب تنهایی یا به صورت جفت سفر می‌کنند و از اسفنج‌ها و موجودات ریز دریایی تغذیه می‌کنند .

۶ – ژله کلاه گلی (Flower Hat Jelly) :

زیباست، نه ؟ اما باید بدانید که یک نیش کوچک  این ژله می‌تواند بسیار دردناک باشد . این موجود که در آب‌های برزیل، آرژانتین و جنوب ژاپن یافت می‌شود از شاخک‌های حساس خود برای گیر انداختن ماهی‌های کوچک و دیگر غذاها استفاده می‌کند.

۷ – شقایق دریایی :

این شقایق دریایی که شبیه گل آفتاب گردان است‌؛ یکی از بستگان نزدیک مرجان و ستاره‌ی دریایی است‌. شقایق‌های دریایی اکثر اوقات منتظر ماهی‌هایی هستند که از نزدیکی رشته‌های سمی آن‌ها عبور کنند و به دام بیفتند .

۸ – ستاره‌های دریایی :

ستاره‌های دریایی گونه‌ای از خارپوستان نزدیک به جوجه تیغی دریایی و سند دلار ها هستند و ۲۰۰۰ گونه از آن‌ها در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند . بدن‌های رنگی اغلب آن‌ها به استتار آن‌ها کمک کرده یا به دشمنان هشدار می‌دهد .

۹ – کرم درخت کریسمسی :

این عکس‌، نوعی از کرم‌ها موسوم به درخت کریسمسی را نشان می‌دهد که در کنار صخره‌ی مرجانی پناه گرفته‌اند. صخره‌های مرجانی در آب های زلال و کم عمق گرمسیری یافت می‌شوند .

۱۰- Lined Chiton:

این جانور  نوعی نرم تن است و همان طور که می‌بینید نقاط و نوارهای سفید و زرد روی بدن این جانور بسیار قابل توجه است . زمینه‌ی صورتی بدن Chiton ، آن را از دید شکارچیان پنهان می‌کند

۱۱ – طوطی ماهی :

این ماهی در آب‌های گرمسیری به وفور یافت می‌شود . طوطی ماهی به خاطر تغییر شکل‌، رنگ و حتی جنسیت در طول زندگیش مشهور است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:خاربوستان, ستاره دریایی, جانداران آبزی, تصاویر ابزیان, ] [ 8:29 قبل از ظهر ] [ فدائی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

***این وبلاگ شامل جدیدترین مطالب علمی ,آموزشی,دانشگاهی ودرسی می باشد که علاوه بر همکاران ,دانش آموزان ودانشجویان می تواند برای سایر افراد نیز مفید واقع شود. ***
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 427
بازدید کل : 197589
تعداد مطالب : 253
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->


تماس با ما

استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

ابزار پرش به بالا


  • دانلود فیلم
  • قالب وبلاگ
  •